دانلود محصول

طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱ ب.ظ

۰

در این مقاله: نفت چیست؟ روغن چگونه ساخته می شود؟

يكشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱ ب.ظ

در این مقاله
نفت چیست؟
روغن چگونه ساخته می شود؟
چگونه نفت به خانه ما می رسد؟
نفت چیست؟
Petroleum سوخت فسیلی است که در پوسته زمین یافت می شود. مواد اولیه قدمتی میلیون ها ساله دارند و عمدتا از هیدروکربن ها تشکیل شده اند.

نفت خام که به عنوان ماده اولیه از یک کانسار استخراج شده و هنوز تصفیه نشده است ، نفت خام نیز نامیده می شود . تجارت جهانی و بورس کالا بین دو نوع نفت خام "ترش" و "شیرین" متفاوت است.

روغن چگونه ساخته می شود؟
نفتی که امروز برای ما بسیار با ارزش است از گیاهان کوچک دریایی و حیوانات دریایی ، پلانکتون تشکیل شد. این موجودات ریز و درشت میلیون ها سال در اقیانوس های جهان زندگی و درگذشت. پس از مرگ آنها ، به کف دریا غرق شدند. وقتی موجودات زنده می میرند ، معمولاً پوسیده می شوند. به عنوان مثال ، روی توده کمپوست ، جایی که برگهای قدیمی و زباله های آشپزخانه پس از مدتی در خاک قرار می گیرند.

با این وجود ، در پایین دریا ، بسیاری از لایه های گل و ماسه بر روی تخته سنگ مرده قرار گرفته است. در ابتدا این کانسارها کروژن تولید می کردند ، مواد اولیه نفت و گاز طبیعی. زیر اکسیژن وجود نداشت ، گرمتر می شد و به دلیل لایه های زیادی از گل ، فشار به شدت افزایش می یابد. در چنین شرایطی موجودات کوچک نمی توانستند پوسیده شوند. آنها شروع به پوسیدگی کردند و به یک مایع سیاه و سخت ، نفت ، تبدیل شدند.

نفت مدت هاست که برای مردم گرانبها بوده است
هزاران سال پیش چینی ها ، مصری ها و رومی ها از نفت استفاده می کردند. آنها از این راه حلها درست کردند و آن را در لامپهای نفت سفید سوزاندند. کلمه نفت از قبل نشان می دهد که این فرهنگهای باستانی روغن خود را از کجا به دست آورده اند. "پترا" کلمه یونانی سنگ است ، "اولئوم" به معنی روغن است. در بعضی از نقاط روی زمین ، نفت به خودی خود از این سنگ بیرون می آید.

متأسفانه ، نفتی که به طور داوطلبانه در بعضی از نقاط کره زمین روشن می شود ، دیگر دیگر برای مصرف ما امروز کافی نیست. ما باید مقادیر عظیمی از روغن را که در اعماق زمین مصرف می کنیم ، بدست آوریم. و آنجا که نفتی در اعماق صخره پنهان شده است ، کشف آن آسان نیست.

Petroleum - یک ماده اولیه گرانبها
Rea / laif
سکوهای نفتی حتی helipad مخصوص به خود را دارند. اگر دریا خیلی طوفانی باشد ، کارگران فقط می توانند جزیره را در هلیکوپتر ترک کنند

تولید روغن: دریافت روغن آسان نیست
متخصصان از طیف گسترده ای از علوم با هم کار می کنند تا ذخایر نفتی را پیدا کنند. زمین شناسان مناطقی را برای ترکیب سنگ آنها بررسی می کنند و عمق لایه های سنگ را اندازه می گیرند.

دیرینه شناسان سن گیاهان و حیوانات فسیلی ، فسیل ها را مطالعه می کنند. از این طریق می توانند دریابند که آیا اقشار سنگی به اندازه کافی طولانی وجود داشته اند که روغن داشته باشند. کارشناسان مواد منفجره انفجارهای آزمایشی را انجام می دهند. بر اساس امواج فشار که بوجود می آیند ، آنها می توانند مشخص کنند که کجا می تواند نفت مخفی شود.

اگر کارشناسان به چاه های نفت در مکانی گمان کنند ، یک دکل حفاری در آنجا ساخته می شود. با یک دریل عظیم ، کارگران تا 8 هزار و 500 متر از درریز حفر می کنند. اگر لوله مته با گاز مته برخورد کند ، با پمپ مخصوصاً قدرتمند به سمت بالا منتقل می شود.

بیشترین ذخایر نفتی در کشورهای عربی وجود دارد. ایالات متحده ، روسیه و ونزوئلا نیز مهمترین تولیدکننده نفت هستند. در آلمان ، نفت در درجه اول در دریای شمال استخراج می شود.

گاهی اوقات رسوبات نفتی ، مانند دریای شمال ، زیر کف دریا قرار دارند. سپس شرکت های بزرگ نفتی معدنی مانند Shell یا Esso برای ساخت مواد اولیه ارزشمند با استفاده از حفاری ، سکوهای نفتی ساختند. سکوهای نفتی جزایر مصنوعی در دریا هستند که روی ستونهای عظیم بتونی ایستاده اند. اگر حفاری در نقطه‌ای انجام شود که دریا آنقدر عمیق نباشد ، از کشتی های حفاری نیز می توان استفاده کرد.

چگونه نفت به خانه ما می رسد؟
هنگامی که روغن تازه از زمین خارج می شود ، هنوز کاملاً کثیف است. بنابراین هنوز از آب و باقی مانده های زمین تمیز می شود. از آنجا که نفت اکثراً دور از آلمان استخراج می شود ، هنوز باید برای ما آورده شود. خطوط لوله ، خطوط لوله بزرگ ، می توانند نفت را طی هزاران کیلومتر حمل کنند. اگر راه هنوز ادامه یابد ، تانکرهای نفتی باید این کار را انجام دهند. آنها نفت را از طریق دریا به آلمان می رسانند.

در اینجا در آلمان کارخانه های صنعتی عظیمی برای فرآوری نفت ، پالایشگاه ها وجود دارد. بنزین ، بنزین ، روغن گرمایش ، روغن کاری روغن و روغن (روغن لامپ) با گرم کردن و تبخیر روغن در پالایشگاه ها تولید می شود. ما در اتومبیل های خود را با بنزین پر می کنیم و روغن گرمایش باعث می شود آپارتمان های ما دنج و گرم شوند. در حالی که هنوز هم می توانید تصور کنید ، هیچ روغن دیگری به محصولات دیگر مشکوک نشده است.

مایع روغنی سیاه و چربی چیزهای دیگری است که هر روز از آنها استفاده می کنیم. این ماده اولیه تولید پلاستیک است: ما از "بطری روغن کولا" می نوشیم و خریدهای خود را در "کیسه خرید روغن" در خانه انجام می دهیم. حتی سی دی های گرمترین باند ها به عنوان ماده اولیه به نفت احتیاج دارند. و حتی می توانید روغن را روی صورت خود مالش دهید. در کرم های صورت نیز وجود دارد.

بنزین از نفت استخراج می شود
Colourbox
بنزین نیز در بنزین است

مقدار نامحدود روغن در جهان وجود ندارد
این همه نفت بسیار متنوع است. و تصور کردن زندگی روزمره بدون آن دشوار است. این دقیقاً همان چیزی است که باید خیلی زود یاد بگیریم. امروز ما از نفتی استفاده می کنیم که چند میلیون سال پیش ایجاد شده است. از نظر اقتصادی ، نفت مهمترین کالایی است که در سراسر جهان مورد معامله قرار می گیرد. میزان مصرف روزانه در سرتاسر جهان تقریباً 89 میلیون بشکه است (1 بشکه تقریباً به 159 لیتر مربوط می شود).

با این حال ، سهام نفت محدود است. میلیون ها سال قبل از تولید روغن باید بگذرد. در 100 سال گذشته به ویژه کشورهای صنعتی مانند آلمان قبلاً بخش بزرگی از این سهام را استفاده کرده اند. بعضی از دانشمندان حتی می گویند در 50 سال دیگر نفتی وجود نخواهد داشت.

بنابراین یافتن جایگزینی برای نفت بسیار مهم است. در حال حاضر ایده ها و آزمایش های بی شماری برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال ، تولید برق با توربین های بادی یا انرژی خورشیدی. یا اتومبیل هایی که از هیدروژن استفاده می کنند. و در مورد کرم صورت: محصولات مبتنی بر روغنهای طبیعی مانند روغن بادام برای پوست بسیار بهتر هستند.


نفت


 

Petroleum ترکیبی از چربی است که در پوسته زمین ذخیره می شود و عمدتا از هیدروکربن ها (از جمله متان) تشکیل شده است . با بیش از 17000 ماده تشکیل دهنده ، نفت خام (نفت خام) یکی از پیچیده ترین مخلوط های مواد آلی است که به طور طبیعی روی زمین اتفاق می افتد [1] .

نمایندگی قرون وسطایی نفت را به شرح زیر توصیف می کند:

نفت روغن روغنهاست. در مناطق آتشفشانی یافت می شود. با این حال ، توسط چربی زمین و قدرت گرما به آتش تبدیل می شود. در زیر سنگها قرار دارد ، جایی که بین آنها قرار دارد ، یا در آنها محصور شده است. همچنین می توانید آن را در زیر دریا پیدا کنید.
Petroleum در حال حاضر مهمترین ماده اولیه جوامع صنعتی مدرن است که از اهمیت اقتصادی برجسته ای برای تولید سوخت و برای صنایع شیمیایی برخوردار است .

رنگ و قوام از شفاف و چسبناک تا سیاه عمیق و چسبناک متفاوت است. به دلیل ترکیبات گوگرد ، نفت دارای بوی مشخصی است که می تواند بین دلپذیر و منزجر کننده متناوب باشد. رنگ ، قوام و بو بسیار وابسته به منشاء جغرافیایی روغن است. برخی از انواع فلورسنتهای نفتی در معرض نور ماوراء بنفش قرار دارند.

دانش تخصصی توصیه شده دیگری

چگونه می توانید پیپت ها را به سرعت بررسی کنید؟
 

حساسیت مقیاس من چیست؟
 

عملکرد وزنی بالاتر در 6 مرحله ساده
فهرست مطالب
1 داستان
2 ظهور
3 استخراج
3.1 توسعه سپرده ها
3.2 بودجه
4 معنی
5 محصولات شیمیایی از نفت
5.1 امور مالی
6 ذخایر و سهام جهان
7 بودجه جهانی
8 مصرف جهانی
8.1 آلمان
9 حمل و نقل
10 قسمت
11 خبر
12 همچنین ببینید
13 ادبیات
14 منبع
14.1 مقاله
تاریخ
پترولیوم به دلیل اینکه چگالی کمتری نسبت به آب نمک دارد ، چند هزار سال پیش پیدا شد و به همین دلیل در حفره های رس رس ، ماسه و رسوبات کربنات بالا می رود و ممکن است در سطح زمین ظاهر شود (به عنوان مثال در آلمان) در هونیگسن بین هانوفر و براونشویگ). اگر دیگر نتواند روی خشت شیل نفوذ ناپذیر یا یک لایه متراکم دیگر از سنگ بلند شود و خیلی عمیق گیر نکند ، می توان آن را از طریق سوراخ های نه خیلی عمیق یافت.

نفتی که از سطح زمین متورم شده و مواد آسفالت مانند از طریق جذب اکسیژن را تشکیل می دهد ، به عنوان قیر در خاورمیانه 12000 سال پیش به ویژه در بین النهرین کشف شد . مردم آموخته اند که از خواص این محصول طبیعی استفاده کنند: مخلوط کردن نفت با ماسه ، نی و سایر مواد منجر به محصولی برای آب بندی تخته های کشتی شد.

کلمه "naptu" (از nabatu = درخشش) از طرف بابلیان برای نفت آمده است ، که در حال حاضر هنوز هم به نام " نفتا " وجود دارد. این بیان نشان می دهد که روغن از اوایل برای اهداف روشنایی استفاده شده است. این نیز بابلی ها بود که جاده های مهم و جاده های دسترسی به مکانهای عبادت را با یک لایه نازک آسفالت پوشش می دادند. استفاده از قیر ("زمین خاکی") در امپراتوری بابل چنان فراگیر بود که همورابی در قانون خود در سال 1875 قبل از میلاد ، مواد را برای چند فصل پوشانده است. Chr. - اولین آیین نامه قابل اثبات دولت در مورد نفت.

کلمه نفت از اصل رومی است: "oleum petrae" ، آلمانی: روغن سنگ یا سنگ. این به دلیل اکتشافات رومیان در مصر است ، جایی که آنها شاهد نشت نفت از کوهها در یک رشته کوه در خلیج سوئز بودند. اعتقاد بر این است که ارتش روم قبلاً از روغن به عنوان روان کننده محورها و چرخها استفاده می کرد. از اوایل نفت به عنوان سلاح جنگی نیز استفاده می شد. در امپراتوری بیزانس ، برج های شعله ور که به نظر می رسید کاملاً مدرن با نفت بودند ، در اوایل قرون وسطی ، به اصطلاح " آتش یونان " ساخته شد ، یک سلاح مخصوصاً وحشتناک در جنگ دریایی.

بهره برداری واقعی از ذخایر نفتی تا قرن 19 آغاز نشده است. دلیل این امر در ابتدا جستجوی سوخت لامپ مناسب بود ، زیرا روغن نهنگ فقط برای شمعهای غنی ، بوی نامطبوع مقرون به صرفه بود و شعله های گاز فقط در چند خانه مدرن یافت می شد. دانشمندان مختلف پس از آن روشهایی را برای استفاده تجاری در اواسط قرن نوزدهم ایجاد کردند. آبراهام گسنر ، پزشک و زمین شناس کانادایی در سال 1852 برای تولید یک سوخت لامپ نسبتاً تمیز و ارزان از نفت خام: نفت ، حق ثبت اختراع را به دست آورد . در سال 1855 شیمیدان آمریکایی بنیامین سیلیمان پیشنهاد کرد که نفت را با استفاده از اسید سولفوریک تصفیه کند تا از آن به عنوان سوخت استفاده شود.

بنابراین آنها شروع به جستجوی ذخایر نفتی بزرگتر کردند. چندین سال شناخته شده بود که روغن و روغن هنگام سوراخ کردن آب و نمک ، در حفره ها می پیچند. بنابراین ایده این بود که مستقیم برای نفت حفاری کنید. اولین حفاری در سال 1856 توسط لودویگ میون در Dithmarschen و در Wietze در نیدرزاکسونی ، واقع در شمال هانوفر در سال 1858 انجام شد. با این حال ، حفاری نفتی که ادوین ال دراک در 27 اوت سال 1859 در Oil Creek در Titusville ، پنسیلوانیا انجام داد ، مشهور جهان شد. دریک به نمایندگی از جورج هان بیستل ، صنعتگر آمریکایی حفر کرد و در اولین عمق بزرگ نفتی با عمق تنها 21 متر قرار گرفت. اولین تولید نفت در معادن زیرزمینی در سال 1854 در Bóbrka در نزدیکی Krosno (لهستان) صورت گرفت .

از دیرباز به عنوان درمانی به عنوان نفت تصور می شد. در طول رونق نفتی آمریکای شمالی در دهه 1860 ، بسیاری از موارد ضرب و شتم به فروش علائم معجزه آسا برای انواع بیماریها فروختند.

قدیمی ترین پالایشگاه نفت در سال 1859 ساخته شد که ادوین دریک آمریکایی مقدار زیادی از نفت را از طریق زمین حفر کرد. قیمت نفت بسیار کاهش یافته و تعداد پالایشگاه ها افزایش یافته است. روغن های سبک ، به ویژه نفت ، منابع جدید جدید نور را ممکن ساخته اند.

پس از معرفی نفت چراغ برق در ابتدا دیگر جذاب بود، اما به زودی پس از توسعه خودرو، خانواده راکفلر به عنوان یک از بنیانگذاران نشسته شرکت نفت استاندارد ، استفاده از محصول نفت بنزین به عنوان بنزین توسط، به جای هنری فورد در ابتدا برنامه ریزی اتانول .

موزه آلمانی Petroleum آلمان امروز در شهرداری Wietze واقع شده است .

ظهور
نظریه زاد با منشاء نفت با توجه نفت از موجودات دریایی (پلانکتونی) که فوت کرد و غرق شد در بستر از سرچشمه رسوبات پوشیده شده بود. با غرق شدن رسوبات ، این مواد آلی در معرض فشار و درجه حرارت بالا قرار گرفتند . در این شرایط ، آنها به اصطلاح کروژن ها ، مواد آلی که عمدتا از کربن و هیدروژن تشکیل شده اند ، تبدیل شدند . در جریان دیاژنز بیشتر ، کروژن ها می توانند قیر شوند. سنگهای رسوبی که حاوی کروژن هستند به سنگهای نفتی گفته می شوند. نمونه ای از سنگ نفتی با قیر ریز تقسیم شدهکروژن است نفت شیل از اپسیلون LIAS (کاهش یورا).

کروژنهای ریز ریز تقسیم شده می توانند در شرایط خاصی به ویژه در دماهای بالا مهاجرت کنند زیرا از آب سبک تر هستند و توسط آن جابجا می شوند. هنگام پیاده روی ("مهاجرت" نفت) ، کروژن ها برای تشکیل توده های جمع و جور تر ، به نفت متحد می شوند. مهاجرت به طور کلی به سمت بالا است. اگر روغن در زیر لایه های غیرقابل نفوذ زمین قرار گیرد که مانع از حرکت بیشتر آن به سمت بالا و سمت آن می شود (تله های روغن) ، در آنجا جمع می شود و یک مخزن روغن ایجاد می شود. بنابراین یک مخزن نفتی از یک سنگ انبارداری ، نفت موجود در منافذ آن و کم و بیش آب مخزن تشکیل شده است که - در صورت وجود - نیز در منافذ سنگ نگهداری قرار دارد. آب مخزن اغلب حاوی نمک های حل شده است. بعضی اوقات در شرایط مشابه ایجاد می شدگاز طبیعی . درپوش ساخته شده از گاز طبیعی می تواند در بالای رسوبات نفت قرار داشته باشد. رسوبات شنی حاوی نفتی در سطح نزدیک ، ماسه های نفتی نامیده می شوند. نفت در جهان یکسان نیست. بنابراین، برای مثال، در برخی مناطق بیش آلکان ، در دیگر بیشتر آلکن باشد، همچنین، نسبت آلیفاتیک به معطر هیدروکربن های مختلف است.

شکل گیری جدید آهسته هنوز هم اتفاق می افتد ، اما در رابطه با مصرف ناچیز است.

مطابق یک نظریه abiogenetic (همچنین: abiotic ) ، که نسبت به نظریه بیوژنتیک تعداد نمایندگان به مراتب کمتر (به ویژه توماس گلد را مشاهده کنید) ، مقادیر زیادی از ترکیبات کربن ، از جمله بسیاری از هیدروکربن ها ، از تشکیل آنها در داخل زمین وجود دارند. به دلیل تراکم کم ، این ترکیبات کربنی به سطح زمین فشرده می شوند. نظریه ابوژنتیک در میان زمین شناسان اتحاد جماهیر شوروی پیروان بسیاری داشت.

استخراج
توسعه سپرده ها
اگر ذخایر روغن نزدیک به سطح زمین باشد ، می توان روغن را از چاله باز استخراج کرد ، به عنوان مثال: ماسه های روغن آتاباسکا ، آلبرتا. در آغاز استفاده از نفت ، در مهندسی عمران نیز در بعضی نقاط استخراج شد ، به عنوان مثال در ویتز ، غرب سلله (نیدرزاکسونی ، آلمان). از کانسارهای عمیق تر ، نفت خام با استفاده از کاوشگرها استخراج می شود ، که از طریق رسوب حفر می شوند. همچنین سکوهای نفتی وجود دارد که امکان تولید در وسط دریا را فراهم می کنند و سکوهای حفاری بعداً جزئی از سیستم عامل های تولیدی جایگزین آن می شوند.

  از مته های توخالی برای حفاری استفاده می شود به گونه ای که قلمه های حاصل از آن را می توان از طریق سوراخ سوراخ منتقل کرد. ابزار حفاری از لوله های فولادی تشکیل شده است که می توانند به هم وصل شوند تا یک رشته لوله همیشه طولانی تر ، رشته مته تشکیل شود. در انتهای پایین ابزار حفاری واقعی ، به اصطلاح بیت مته با یقه مته متصل به بالای آن قرار دارد. بیشتر بیت مته دارای سه غلطک دنده دار است که با زاویه ای به یکدیگر قرار گرفته اند. چنین اسکنه برای حفاری سنگ نرم و نسبتاً سخت استفاده می شود. طرح های دیگر هیچ بخش متحرک ندارند ، اما با الماس ، سرامیک برش یا فلز سخت برای حفاری سنگ های سخت تر تنظیم شده اند .

برای تغییر بیت مته ، باید کل میله را از سوراخ سوراخ شده بیرون کشید. عمر سرویس یک بیت مته تنها در شرایط شدید می تواند چند ساعت باشد. یکی دیگر از شرایط غیر معمول ، شکستن بیت مته نیست. در این حالت ابتدا تلاش می شود که اسکنه شکسته را با وسیله ای که در داخل سوراخ قرار داده شده است چنگ بزنید. در صورت موفقیت آمیز نبودن سوراخ جدید باید چند متر بالاتر از ابزار شکسته ساخته شود که از منطقه آسیب دیده عبور می کند.

  بیشتر اوقات ، کل رشته مته و در نتیجه بیت مته توسط یک دستگاه موتور محور بالای زمین (جدول چرخشی) (فرآیند چرخشی) چرخانده می شود ، یعنی در حدود 100 چرخش در دقیقه در جهت عقربه های ساعت. بیت مته قطر بیشتری نسبت به میله لوله دارد ، به گونه ای که حفره ای در اطراف میله ایجاد می شود (به اصطلاح آنولوس) ، که برای جلوگیری از ریزش آن (با استفاده از لوله) ، با یک لوله استیل اندود شده است.

به منظور حذف قلمه ها و از بین بردن حرارت اصطکاک ناشی از حفر ، یک مایع حفاری از طریق لوله مته فشار می یابد که در بیت مته پدیدار می شود و به همراه قلمه های داخل حلقه به سمت بالا فشرده می شود. مایع حفاری باید دارای وزن مخصوص و ویسکوزیته بالایی باشد تا بتوان از طریق لوله مته توخالی وارد شد و مجدداً از طریق فضای حلقوی فشرده شد و به این ترتیب قلمه ها واگذار شد. این ماده از آب تشکیل شده است ، که از جمله موارد دیگر ، پلیمرهای محلول و آرد باریت معلق است. گاهی اوقات از مایع حفاری نیز برای هدایت موتور به طور مستقیم بالای بیت مته استفاده می شود تا فقط بیت مته بلکه کل رشته مته چرخانده نشود.

  به گونه ای که بتوان لوله های جداگانه لوله مته را کنترل کرد ، یک دکل حفاری در بالای سوراخ نصب شده است که در آن دستگاه چرخش لوله مته به وسیله یک موتور نیز قرار دارد.

در صورت نیاز به شرایط ، حفاری نیز می تواند در طاقهای وسیع انجام شود تا دسترسی به سپرده نیز از طرف آن قابل دسترسی باشد ( به عنوان مثال : حفاری جهت دار) ، به عنوان مثال در سپرده های زیر زمینی پرجمعیت ، دشوار ، محافظت شده یا نظامی استفاده کنید.

تبلیغ
  در عمق بیشتر ، روغن تحت فشار لایه های دفن زمین و احتمالاً گاز طبیعی مرتبط است و پس از حفاری از دریچه خارج می شود ، زیرا از آب و سنگ اطراف آن سبک تر است. هنگام حفر برای اولین بار در مخزن ، از روغن فشار باید با یک وسیله مخصوص ("Preventer") که در انتهای فوقانی لوله مته قرار دارد جلوگیری شود. در دوره اول ، معمولاً بدون فشارهای بیشتر می توان روغن را با فشار داخلی در مخزن (تولید اولیه) استخراج کرد. اگر فشار مخزن فروکش کند ، روغن باید با پمپ های عمیق که از بالای زمین از طریق لوله مته (محور سر اسب) از سطح زمین رانده می شوند ، به سطح آورده شود.

فشار رسوب را می توان با تزریق آب یا گاز طبیعی با استفاده از پروب های تزریق مستقر در حفره ها (تولید ثانویه) افزایش داد. نفوذپذیری سنگ ذخیره سازی را می توان با تزریق اسیدها افزایش داد ، که باعث ایجاد اجزای سنگ ذخیره سازی ، به عنوان مثال کربناتها می شودحل شود در جریان بهره برداری از کانسار ، میزان آب موجود در ماده ای که باید استخراج شود افزایش می یابد ، بعداً معمولاً بیشتر از روغن معمولاً آب استخراج می شود ، گاهی اوقات بیش از 90٪ آب. فرایندهای تولید اولیه و ثانویه بسته به شرایط مخزن می توانند حدود 20 تا 75٪ از روغن موجود در ذخایر ("روغن در محل") تولید کنند. بقیه مراحل با مواد استخراج توصیف شده جایگزین مواد جامد سنگ ذخیره نمی شود. با این حال ، روغن اضافی را می توان از طریق فرآیندهای ویژه (تولید سوم) بدست آورد. این موارد عبارتند از:

فرآیند گرمایش: تزریق آب گرم یا بخار گرم ("سیل بخار") یا سوزاندن بخشی از نفت در مخزن.
تزریق N 2 ( نیتروژن )؛
تزریق CO 2 ( دی اکسید کربن ) ، که فشار مخزن را افزایش داده و در روغن حل می شود ، در نتیجه ویسکوزیته آن را کاهش می دهد (" سیل CO 2 ").
فشار دادن در بنزین سبک یا LPG که باعث کاهش ویسکوزیته روغن می شود.
فشار دادن در محلول های آبی مواد افزایش دهنده ویسکوزیته ( پلیمرهای آلی ) ، به موجب آن روغن بهتر از مواد جامد جدا می شود ("سیل پلیمر").
با فشار دادن محلول های آبی مواد فعال سطح ( سورفاکتانت ) که در رابط های روغن / جامد و روغن / آب انباشته می شوند و بدین ترتیب روغن را از جامد حل می کنند و ریز ریز آن را در آب تقسیم می کنند ، امولسیون ("سیل سورفاکتانت").
برخی از مراحل سوم نیز با هم ترکیب شده اند. تاکنون مقدار قابل توجهی از نفت با استفاده از هر فرآیند از این سپرده بازیافت نشده است.

تولید نفت از ذخایر واقع در زیر آب ("استخراج دریایی") به ویژه دشوار است. برای باز کردن سپرده ، سکوهای حفاری ایستاده یا شناور باید تنظیم شوند که از آن می توان حفاری را انجام داد و بعداً استخراج کرد. حفاری جهت دار فایده ای دارد زیرا امکان دسترسی به یک منطقه بزرگتر از یک سکوی حفاری را فراهم می کند.

معنی
  در حال حاضر نفت مهمترین ماده اولیه برای جوامع صنعتی مدرن است. این برای تولید برق و به عنوان سوخت تقریبا برای تمام وسایل حمل و نقل بسیار مهم است. علاوه بر این ، نفت به طور گسترده در صنایع شیمیایی برای تولید پلاستیک و سایر محصولات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلایل به آن "طلای سیاه" نیز گفته می شود.

محصولات شیمیایی از نفت
  در پالایشگاه نفت ، روغن به اجزای مختلف آن مانند روغن سوخت سبک و سنگین ، نفت سفید و بنزین در ستون های تقطیر از جمله موارد دیگر تقسیم می شود. در مراحل مختلف ، طیف گسترده ای از آلکان ها و آلکن ها می توانند از نفت تولید شوند. 

نفت نقش مهمی در صنعت شیمیایی ایفا می کند. بیشتر محصولات شیمیایی از حدود 300 ماده شیمیایی اساسی ساخته می شوند. امروزه حدود 90٪ از این ترکیبات مولکولی از نفت خام و گاز طبیعی بدست می آیند. این خدمات عبارتند از: اتیلن ، پروپیلن ، بوتادین ، بنزن ، تولوئن ، O- زایلن، p-xylene (اینها بیشترین نسبت را نشان می دهند). تقریباً 6-7٪ از تولید جهانی نفت برای درختان خانوادگی محصولات شیمیایی استفاده می شود ، نسبت بسیار بیشتری نیز در نیروگاه ها و موتورها سوزانده می شود. اهمیت این فرآورده های نفتی واضح است: در صورت عدم وجود نفت بیشتر ، این مواد شیمیایی اساسی با استفاده از فرآیندهای پیچیده و پرهزینه با مصرف انرژی بالا تولید می شوند. از کیت شیمیایی نفت برای تولید تقریبا هر محصول شیمیایی استفاده می شود. این شامل رنگ ها و لاک ها ، داروها ، مواد شوینده و مواد پاک کننده است که نام آنها فقط چند مورد است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۰۳
شهتین دارانسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی