دانلود محصول

طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰ ب.ظ

۰

مقاله ای درباره شناخت بارایابی در جامعه

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۰ ب.ظ

بازاریابی جامعه
vتیه
بازاریابی جامعه ای راهکاری برای جذب مخاطب در یک چشم انداز فعال ، غیرقابل نفوذ و مکالمه با مشتری است. در حالی که استراتژی های ارتباطات بازاریابی مانند تبلیغات ، تبلیغات ، روابط عمومی و فروش ، همه روی دستیابی به مشتریان متمرکز هستند ، بازاریابی جامعه بر نیازهای درک شده مشتریان موجود متمرکز است. این چهار کار را برای یک تجارت انجام می دهد:

مشتریان موجود را با چشم اندازها مرتبط می کند
چشم اندازها را با یکدیگر مرتبط می کند
برای تحکیم وفاداری ، یک شرکت را با مشتریان / چشم انداز متصل می کند
برای بهبود پذیرش محصول ، رضایت و غیره ، مشتریان را با مشتریان متصل می کند .
دو نوع بازاریابی در جامعه وجود دارد:

بازاریابی ارگانیک یا طبیعی بدون کمک شرکت صورت می گیرد. بازاریابی ارگانیک بازاریابی کلمه به دهان و از موثرترین روش های بازاریابی است
بازاریابی حامی جامعه توسط شرکت از طریق فعالیتهایی مانند سرمایه گذاری در ابتکارات بهبود جامعه محلی یا مسئولیت اجتماعی شرکت توسط شرکت تبلیغ می شود .
شک و تردید در بین مصرف کنندگان در نتیجه تبلیغات ناشایست و سایر ارتباطات غیر اخلاقی بر موفقیت شکل حمایت مالی بازاریابی جامعه تأثیر گذاشته است. موفقیت مداوم در استراتژی های بازاریابی جامعه در مشارکت و پرورش جوامع طبیعی که پیرامون محصول / خدمات آنها شکل می گیرد ، یافت شده است.


فهرست
1    مزایا
2    ابزار مورد استفاده در بازاریابی جامعه
3    قدرت جامعه در بازاریابی
4    مرجع
مزایا 
ارتباط دو طرفه با مشتریان - نتیجه افزایش بازخورد ، شناسایی نیازهای مشتری و توسعه محصول با محوریت مشتری
کاهش موانع ارتباطی - به راحتی پیامهای مربوط به محصولات جدید ، استراتژی های روابط عمومی یا کنترل خسارت را به مخاطبان مشتری معرفی کنید (اخبار)
شناسایی ، تعامل و سوء استفاده از وکلا - به مشتریان علاقه مند و وفادار اجازه دهید تا از بازاریابی کلی شما از طریق Word of دهان و مدیریت دانش بهره مند شوند که بار مکانیسم های پشتیبانی داخلی شما (بویژه برای محصولات فناوری) را کاهش می دهد.
به دست آوردن وضعیت مشاور قابل اعتماد - شک ​​و تردید نسبت به پیام بازاریابی خود را در نتیجه باز بودن ، شفافیت و تعهد به تمرکز مشتری از طریق مشارکت بازاریابی در جامعه کاهش دهید. نتیجه "مالکیت" بحث در مورد یک محصول / خدمات است که منفی را کاهش می دهد و شرکت ارائه دهنده را به عنوان یک منبع قرار می دهد ، نه اینکه یک فروشنده باشد.
ابزار مورد استفاده در بازاریابی جامعه 
شبکه های اجتماعی آنلاین - رسانه اصلی برای بازاریابی در جامعه حول محور تعامل وب 2.0 مانند تالارهای اینترنتی ، ویکی ، شبکه های اجتماعی ، وبلاگ ها و سندیکاهای مرتبط است ( RSS ).
ابزارها و ویژگیهای خاص جامعه - برای تشویق مشارکت در اجتماع ، بسیاری از شرکتها ابزارها و ویژگیهای منحصراً "اعضای" جامعه را ارائه می دهند. این موارد شامل Webcasts ، Podcasts و بولتنهای ایمیل می باشد. با این حال ، عامل اصلی در استفاده از این ابزارها ، ارزش پیام است. جوامع حول پیام های ارزشمند کاربر (اطلاعات ، پشتیبانی ، نکات و ترفندها ، و غیره) و پیام های تبلیغاتی نیستند.
زیرساختهای جامعه و حاکمیت - برخی از جوامع مشارکت مشتریان خود را در نقش مقامات منتخب ، اعضای هیئت مشاوره و وضعیت "گورو" داوطلبانه انجام می دهند تا نمونه ای از مشتریان کلیدی در جوامع خود باشند.
مشارکتها - گرچه این اغلب یک استراتژی صرفاً در روابط عمومی است ، اما برخی افراد مشارکت با سازمانهای طرفداری از مصرف کنندگان غیر انتفاعی را تلاشی برای بازاریابی در جامعه می دانند.
قدرت جامعه در بازاریابی 
هزینه های جامعه کمتر است
برخی از قوی ترین مارک های جهان در ابتدا از طریق بازاریابی کم هزینه جامعه محور ساخته شدند. شرکت نایک ، استارباکس و گوگل نمونه هایی از این دست هستند. هنگامی که شرکت ها بر روی پاسخگویی به نیازهای مشتری تمرکز می کنند ، مجبور نیستند برای جذب مشتری جدید پول زیادی هزینه کنند. و وقتی آنها در مجاورت اجتماعات خود بمانند ، نیازی به تحقیقات بازار ندارند تا به آنها بگویند مردم چه می خواهند. Kiehl ، نام تجاری مشهور جهانی مراقبت از بدن که هم اکنون متعلق به L'Oreal استبه عنوان مثال ، افرادی از سراسر جهان برای زیارت فروشگاه اصلی شهر نیویورک سیر می کنند. بسته بندی Kiehl ساده است ، فروشگاه های آن اساسی است و از تأسیس آن در سال 1851 تا به امروز ، این برند هرگز تبلیغی نکرده است. موفقیت حاصل از محصولات متناسب با نیازهای مشتریان ، ارتقاء کلمه به دهان ، آزمایش های رایگان کالاهای درون فروشگاهی و اتصالات شخصی جعلی با نیاز به مشارکت فعال جامعه در هر کارمند است.

وفاداری رشد می کند
بالاترین نیازهای انسانی داشتن احساس تعلق و احساس درک است. این نیازها بیشتر از طریق خانواده ها ، کلوپ ها و جوامع برآورده می شود. هنگامی که شرکت ها شروع به تمرکز بر ایجاد جوامع می کنند ، تأثیر قدرتمندی ایجاد می کند که اوراق قرضه عاطفی را جعل می کند. هنگامی که جامعه جدیدی تأسیس می شود ، افرادی که زمانی احساس ناامنی کرده اند ، اکنون روحیه های مهربانی پیدا می کنند. آنها شروع به مکانی برای تعلق دارند. هنگامی که یک جامعه موجود تقویت می شود ، افرادی که زمانی احساس حاشیه نشینی کرده اند ، اکنون اعتبار می یابند. آنها متوجه می شوند که نقش مهمی دارند. نایک با اینکه چهره برند آن کاملاً واضح و بدون رقابت است ، یک کار شگفت انگیز در ارتباط با بخش های مصرف کننده کمتر قدردانی و تقویت جوامعی که توانمندسازی را ایجاد می کنند ، از ساختن جریان اصلی تا حمایت از بسکتبال درون شهری ، توانمندسازی دختران به عنوان ورزشکار. این پاداش وفاداری شدید مشتری بوده است.

جامعه اصالت را حفظ می کند
مارک های جامعه به دلیل اینکه دائماً با نیازها ، علاقه ها و ارزش های متغیر افرادی که به آنها معنی می دهد تطبیق می یابد ، همچنان مرتبط هستند. Starbucks در ابتدا به معتادان کافئین تجربه "تئاتر قهوه" را می داد ، هر یک از این تفاوت ها با دقت مهندسی می شدند. با پیوستن افراد تازه وارد به قبیله ، baristas برای آموزش آنها در exotica قهوه آموزش داده شد ، و ابعادی از ماجراجویی در دسترس را برای برند ایجاد کرد. هنگامی که فناوری باعث همگرایی کار و زندگی در خانه شد ، استارباکس فردیت خود را از دست داد و به دلیل وجود موانع نوظهور ، جایی برای قهوه نبود. استارباکس با ضربه زدن به روند فرهنگی بزرگتر بیان خود مبتنی بر مصرف ، واکنش نشان دادارائه یک مجموعه بی پایان تنظیم قابل تنظیم از پرتوهای منحصر به فرد ، مواد تشکیل دهنده و تکنیک های آماده سازی با الهام از درخواست مشتری و خلاقیت baristas. در حالی که استارباکس از اواخر خود خسته شده است ، این را می گوید که پس از بازگشت وی برای اختراع این شرکت ، مدیر عامل شرکت هوارد شولتز به سرعت با ایجاد mystarbucksidea.com به جامعه راه یافت.

نوآوری درایوهای جامعه
رشد و نوآوری توسط جامعه برندهای پرشور دامن می زند. وانت ، در اصل سازنده کفش های عرشه ارزان قیمت ، به دنبال علاقه مشتریان اختصاصی خود برای گسترش در کفش های سفارشی گشت و گذار ، مسابقات گشت و گذار ، کفش و تجهیزات اسکیت بورد ، پارک های اسکیت بازی ، جشنواره های موسیقی تور و حتی یک فیلم بلند بود. و در درون هر یک از این مشاغل ، محصولات جدید ، ویژگی ها و راه های بازاریابی از طریق جریان مداوم ایده های مردم ایجاد می شدند. هارلی دیویدسونفهمید که در حالی که جامعه آن اشتیاق اصلی به این برند را در اختیار دارد ، آنها همچنین طیف گسترده ای از نیازها و چالش های برآورده نشده را دارند. این شرکت با تمرکز متمرکز بر روی برآورده کردن این موارد ، مشاغل جدید قابل توجهی را در زمینه شخصی سازی موتور سیکلت ، چرخ دنده سواری ، مد و الهام گرفته از موتور سیکلت و دکوراسیون منازل ایجاد کرد. همچنین بزرگترین کلوپ موتور سیکلت جهان ، اجاره موتور سیکلت و مشاغل آموزش سوار ، موزه ، خدمات حمل و نقل و مسافرت و حتی کافه های مقصد ایجاد شده است.

جامعه از نوآوری طبیعی پشتیبانی می کند
در مواقع تغییر ، مشاغل غالباً باید خود را برای زنده ماندن دوباره معرفی کنند. با این حال ، انگیزه بسیاری برای پایین آوردن شکارچی ، صبر کردن برای تغییر جزر و مد و انتظار برای تغییر دیرتر است. این هر دو خطر شکست را افزایش می دهد و فرصتی برای انرژی دادن به کارمندان و پرش به رقابت را از دست نمی دهد. با درگیر کردن اجتماع با مشتریان ، اما گسترش به شرکای کانال ، کارمندان ، دولت ، جامعه و سرمایه گذاران ، یک شرکت می تواند خود را به روش ارگانیک دوباره اختراع کند. محصولات و فعالیتهایی که دیگر ارزش افزوده ای ندارند می توانند از بین بروند و منابع را برای ابتکارات جدید آزاد می کنند. تمرکز فعالیت ها بر درک و برآورده کردن نیازهای متغیر جامعه ، هزینه های لازم را در حالی انجام می دهد که رشد تازه ای را ایجاد می کند و پایه و اساس گسترش را فراهم می کند. لو گرستنراز این طریق IBM را دوباره اختراع کرد. تحت فشار برای از بین بردن سازمان عظیم ، گرستنر در عوض "عملیاتی خرس آغوش" را آغاز کرد و به مدیران شرکت در سراسر شرکت دستور داد تا با مراجعه به مهمترین مشتریهای خود و کشف جدی ترین چالشهای آنها ، مشارکت کنند. این به این بینش منجر شد که قدرت واقعی IBM به عنوان ارائه دهنده راه حلهای یکپارچه - و بازآزمایی آن به عنوان " تجارت الکترونیکی"شرکت. در اوقات سخت و دشوار بیش از هر زمان دیگر ، مردم احساس حمایت از جامعه می کنند. وقتی شرکت ها این امکان را به دست می آورند - جوامعی را ایجاد می کنند که ارزش ملموس و عاطفی ارائه می دهند ، از طریق کارمندان و مشتریانی که برای حل چالش های جمعی با یکدیگر همکاری می کنند-وثیقه های ماندگار وفاداری ایجاد می کنند. و منابع جدید رشد را کشف کنید. بازاریابی خوب همیشه افراد را در مرکز قرار می دهد. بازاریابی هوشمند در زمان های سخت قدرت جمعی جامعه را به خطر می اندازد.

منابع 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۱
شهتین دارانسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی